,

EKIPA NIKASA I DAVID SKOKO U POSJETI KIKKOMANU

Prošloga tjedna u pratnji Davida Skoke, inače ambasadora Kikkomana za Hrvatsku, uputili smo se prema Njemačkoj. Točnije, naša prva postaja bila je Düsseldorf – europsko Kikkoman sjedište od 1979.

Nakon simpatične dobrodošlice stigli smo u „Kikaku“ i isprobali mnoge japanske specijalitete. Noodle juha, gyoza, sushi, sashimi, karaage, račići i povrće u tempuri, sva divna jela, ovisna o Kikkoman soja umaku.

 

Inspirirani svime što smo degustirali, sljedećeg dana u Kikkoman sjedištu bili smo željni novih znanja.  Dočekao nas je chef Kiyoshi Hayamizu, international Kikkoman chef, koji je za nas pripremio malu školu kuhanja. Tako se i Skoko našao u situaciji gdje je nakratko iz uloge učitelja, ponovno postao učenik.

 

Pripremali smo losos sa soja umakom na tavi, naučili spremati neke nove dresing umake sa soja umakom, a najviše nas se dojmila priprema karaage piletine.

Nakon što smo, što kroz degustaciju, što kroz samu pripremu uvidjeli snagu i važnost soja umaka, došlo je vrijeme da još jednom utvrdimo gradivo – zašto baš Kikkoman soja umak?

Prije svega degustirali smo sve soja umake koji se mogu pronaći na tržištu, a zatim su nam objasnili zašto je Kikkoman soja umak najukusniji.

Kikkoman soja umak prirodno je uzgojen i sadrži samo četiri sastojka: sojino zrno, pšenicu, vodu i sol, bez ikakvih umjetnih dodataka. „Krivac“ za njegov bogati okus je šestomjesečni proces vrenja kroz koji prolazi – sličan načinu proizvodnje finog vina, pive i mliječnih proizvoda. Sadrži više od 300 aroma (vanilija, cimet, maslac, bademi, gljive, karamela, ruža, jabuka, ananas…), zbog čega se naziva instant umamijem – petim okusom.

Kushi-Tei of Tokyo, drugi je dizeldorfski japanski restoran koji nas je oduševio, a nigiri, sashimi, temaki, uramaki, tekka maki, wagyu – jela koja su redom začarala naše nepce.

Sljedećeg jutra, naša avantura nastavila se na nizozemskom tlu. Naime, na red je došao posjet Kikkoman tvornici, jedinoj europskoj od njih sedam. Riječ je o modernoj automatiziranoj tvornici koja broji 70ak zaposlenih. Tu smo još jednom ustvrdili cijeli proces nastanka soja umaka, od sitnog sojinog zrna do krajnjeg punjenja u svima već dobro poznate Kikkoman bočice i dispenzere.

Puni dojmova i znanja vratili smo se kući spremni primijeniti novo usvojene kulinarske trikove. A vi, ako još niste upoznali plodove Kikkomana, vrijeme je da ispravite tu nepravdu…

Autor: Laura Pulić